بی ام و iX3 و پلتفرم نیوکلاس، خط محصول این شرکت را تغییر خواهند داد

بی ام و iX3 و معماری نیو کلاس طی ۲۴ ماه آینده به‌طور اساسی خط تولید خودروساز آلمانی را تغییر خواهند داد. بی ام و قصد دارد معماری دیجیتال این پلتفرم را به تمام مدل‌های خود گسترش دهد و برای عرضه بیش از ۴۰ مدل جدید یا فیس‌لیفت برنامه‌ریزی کرده است.

به گفته «مایک رایشلت» رئیس بخش نیو کلاس بی ام و، این پلتفرم نشانگر «یک جهش کوانتومی در فناوری» است که حتماً باید در مدل‌های کنونی مورد استفاده قرار بگیرد. او در ادامه افزود:

«ما آنچنان پیشرفت بزرگی با نیو کلاس داشته‌ایم که انگار یک نسل به جلو پریده‌ایم؛ بنابراین باید این معماری را در سراسر خط تولید خود گسترش دهیم.»

این به‌روزرسانی شامل تغییر ساختار بدنه مدل‌های موجود نخواهد شد. در عوض، بی ام و مرتبط‌ترین جنبه‌های نیو کلاس را در مدل‌های قبلی ادغام خواهد کرد که شامل زبان طراحی، iDrive پانوراما، سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته و سایر امکانات دیجیتال ازجمله افزایش امنیت سایبری، بهبود به‌روزرسانی‌های بی‌سیم و دستیارهای هوش مصنوعی می‌شود.

بی ام و iX3، اولین خودرو نرم‌افزاری باواریایی‌ها

اگرچه پلتفرم iX3 و نیو کلاس نشان‌دهنده یک تغییر طراحی اساسی برای این خودروساز است، اما این کراس‌اوور همچنین اولین خودروی مبتنی‌بر نرم‌افزار بی ام و محسوب می‌شود. iX3 دارای چهار «ابرمغز» است که تعداد واحدهای کنترل کامپیوتری را کاهش می‌دهند.

این کامپیوترهای جدید به بی ام و کنترل بیشتری روی نحوه عملکرد خودرو می‌دهند و یکی از آن‌ها دینامیک خودرو را کنترل می‌کند. بی ام و آن را «Heart of Joy» می‌نامد، که با ۱۰ برابر سرعت پردازش، عملکرد پیشرانه، ترمزها، بازیابی انرژی و فرمان‌دهی را بهبود می‌بخشد.

یکی دیگر از ابرمغزها وظیفه مدیریت سیستم‌های کمک‌راننده را برعهده دارد و دوتای دیگر سیستم سرگرمی و امکانات رفاهی را کنترل می‌کنند. این معماری دیجیتال ضمن حذف ۶۱۰ متر سیم‌کشی، وزن خودرو را ۳۰ درصد نسبت به فناوری قبلی کاهش می‌دهد.

اقدام برای یکپارچه‌سازی پلتفرم دیجیتال نیو کلاس در سایر محصولات بی ام و احتمالاً به این معناست که مدل‌های آینده مجموعه اصلی دکمه‌ها و کنترل‌های فیزیکی را حفظ خواهند کرد. قبل از نهایی شدن طراحی iX3، بی ام و به این نتیجه رسید که مشتریان استفاده از دستگیره چرخان سنتی تغییر حجم صدا را ترجیح می‌دهند، بنابراین آن را در کراس‌اوور جدید حفظ کرد.

رایشلت نگفته است که عرضه این مدل‌های جدید چه زمانی آغاز خواهد شد، اما برنامه‌ریزی برای عرضه ۴۰ خودرو در طول ۲۴ ماه به معنای معرفی بیش از یک مدل در هر ماه خواهد بود.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها