بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در بورس تهران پذیرش شد

ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در بورس تهران پذیرش شد.

کد خبر : ۱۶۴۹۷۹

به گزارش خبر، محمود گودرزی ستاره خلیج فارس را دارای جایگاه استراتژیک در توازن انرژی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان هم اکنون جایگاهی استراتژیک در توازن انرژی کشور و منطقه ایفا می‌کند و توانسته است ایران را از وارد کننده بنزین به صادرکننده بالقوه این محصول استراتژیک تبدیل کند.

او با تاکید بر لزوم حفاظت از محیط زیست توسط ناشران بورسی افزود: ابرپالایشگاه ستاره خلیج فارس به منظور حفظ و استمرار عملیات برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و تضمین خودکفایی کشور در تامین فراورده‌های استراتژیک انرژی مانند بنزین و نفت‌گاز ایجاد شده و فرآورده‌هایی همچنون گاز مایع، هیدروژن، گوگرد، سوخت جت و انواع حلال‌ها را تولید می‌کند.

مدیرعامل بورس تهران به تولید یک سوم بنزین کشور توسط ستاره خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این پالایشگاه در سال رونق تولید و پس از افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و تثبیت تولید ۴۱ میلیون لیتر بنزین در روز، بالغ بر یک سوم از بنزین مصرفی کشور را تامین می‌کند.

گودرزی در پایان تصریح کرد: با توجه به اندازه ستاره خلیج فارس، این شرکت جزو ۵ شرکت اول بورس تهران از نظر ارزش بازار و میزان فروش خواهد بود.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها