کریگ دریک (Craig Derrick)، تهیهکننده ارشد بازی Indiana Jones and the Great Circle، طی مصاحبهای جدید پیرامون یکی از منابع الهام بازی صحبت کرد.
وقتی بحث و گفتوگو به «استفاده از هوش و ذکاوت به جای مبارزه» رسید، دریک یکی از منابع الهام بازی را عنوان اشاره و کلیک محبوب، Indiana Jones and the Fate of Atlantis، اعلام کرد. اگرچه این بدان معنا نیست که چرخۀ گیمپلی و لحظه به لحظۀ آن قرار است مشابه آن اثر کلاسیک باشد، اما دریک میگوید رویکرد آنها حول تاکید بر «استفاده از هوش به جای مبارزه» با الهام از آن اثر در بازی جدید اعمال شده است. دریک در این باره توضیح داد:
از بررسی و اکتشاف رمز و راز مرکزی و کلیدی خط اصلی داستان تا مواجهه با تلهها و موقعیتهای خطرناکی که در طول مسیر با آنها روبهرو خواهید شد، ما میخواستیم هوش و ذکاوت مخاطب به چالش کشیده شود تا این که مدام با سناریوهای مبارزاتی سرگرم باشد؛ البته مشت زدن به آدم بدها هم بسیار لذتبخش است. از جهات بسیاری، ما بازی را در ابتدا و طی بازۀ پیشتولید به عنوان ادامهای معنوی برای Indiana Jones and the Fate of Atlantis و برخی دیگر از آثار کلاسیک ماجراجویی متصور شدیم. بازی در مورد فکر کردن، اکتشاف، دنبال کردن نشانهها و گاهی اوقات شانس آوردن در مواجهه با تلهها است. همۀ اینها با لحظات اغراقآمیز و ماجراجویانۀ معروف ایندیانا جونز ترکیب شدهاند.
بازی Indiana Jones and the Great Circle در تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۲۴ (۱۹ آذر ۱۴۰۳) برای ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. این عنوان از روز عرضه روی سرویس گیم پس در دسترس قرار میگیرد و در بهار ۲۰۲۵ برای پلی استیشن ۵ نیز منتشر میشود.