پرشیاخودرو شرکتی است که با واردات مدلهای بیامو در دهه ۱۳۹۰ شناخته شده است. قوانین دور جدید واردات خودرو ورود خودروهای لوکس بیامو را به کشورمان مشکل کردهاند؛ ازاینرو پرشیاخودرو تصمیم گرفته محصولات دیگر برند آلمانی نظیر اوپل کورسا و اوپل موکا را برای واردات به بازار ایران در نظر بگیرد.
طی روزهای گذشته، تصاویری از اوپل موکا و اوپل کورسا در رسانههای خبری داخلی منتشر شدند. این تصاویر خودروهای اوپل را درحال بارگیری به مقصد ایران نشان میدادند. خودروهای اوپل پرشیاخودرو اکنون به گمرک تهران رسیدهاند. این خودروها پس از طی مراحل قانونی ترخیص و شمارهگذاری، به متقاضیان خرید خودروهای وارداتی تحویل داده خواهند شد.
نگاهی کوتاه به اوپل کورسا و اوپل موکا
اوپل هماکنون یکی از زیرمجموعههای گروه خودروسازی استلانتیس به شمار میآید؛ بنابراین پلتفرم و پیشرانههای استفادهشده در خودروهای اوپل، با محصولات پژو و سیتروئن مشترک هستند. اوپل موکا و اوپل کورسا پیشرانه و پلتفرم کاملاً مشابهی با پژو ۲۰۰۸ و پژو ۲۰۸ فعلی دارند. پرشیاخودرو نخستین بار خودروهای اوپل را در نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۳ به معرض نمایش گذاشت. از بین ۳ مدل رونماییشده، موکا، کورسا و کراسلند، اکنون ۲ مدل به ایران رسیدهاند.
اوپل موکا و اوپل کورسا به پیشرانههای ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربوشارژر مجهز هستند. این پیشرانه در اوپل کورسا ۱۰۰ اسببخار قدرت و ۲۰۵ نیوتنمتر گشتاور آزاد میکند. در نسخه کراساوور، اوپل موکا، این ارقام بالاتر است و به ۱۳۰ اسببخار قدرت و ۲۳۰ نیوتنمتر گشتاور میرسد. هر ۲ خودرو به گیربکسهای هشتسرعته اتوماتیک مجهز هستند که قدرت و گشتاور را به چرخهای جلو منتقل میکنند. سیستم تعلیق هر ۲ مدل اوپل در جلو از نوع مکفرسون و در عقب از نوع میله پیچشی است.
برخی از امکانات خودروهای جدید اوپل به شرح زیر هستند:
شش کیسه هوا، کروز کنترل، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری، سنسور پارک و دوربین عقب، سنسور باران، سیستم صوتی به همراه ۴ بلندگو و ۲ توییتر، سیستم تهویه نیمه اتوماتیک، آینههای برقی به همراه گرمکن، سیستم پایش باد تایرها، چراغهای LED، ترمز پارک برقی، اتولند، ایزوفیکس و حالات رانندگی مختلف. سنسور پارک جلو نیز بهصورت سفارشی در این خودروها نصب میشود.