روزهای گذشته، گروه ماموت از همکاری جدید خود با زیرشاخه چری، جیکو، بهصورت رسمی پرده برداشت. برند جدید گروه ماموت با نام لوکانو شناخته میشود. این برند به تولید و عرضه محصولات جیکو اختصاص خواهد یافت. در واقع خودروهای جیکو در بازار ایران با نام لوکانو عرضه میشوند. نخستین محصول این برند نیز کراساوور کوچک لوکانو L7 خواهد بود.
مراسم معرفی برند لوکانو یکشنبهشب در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد. شعار این برند «کلاسیک، فراتر از کلاسیک» است. جوینت ونچر ایجادشده بین شریک ایرانی و چینی در اصل بین مکث موتور (زیرشاخه مونتاژی گروه ماموت) و جیکو برقرار شده است.
«محمد مومنی»، مدیرعامل گروه ماموت، در این مراسم گفت: «از روزی که فعالیت در صنعت خودروهای سواری را در گروه ماموت آغاز کردیم، هدفی مشترک را دنبال میکردیم، ایجاد جوینت ونچری واقعی در این صنعت. دولت و کشور نیز این مشارکت را به رسمیت شناختهاند. در این همکاری چند اتفاق پیشبینی شده است که مهمترین آنها عبارت است از ایجاد مرکز تحقیق و توسعه و انتقال تکنولوژی و افزایش داخلیسازی تا ۵۰ درصد باتکیهبر ظرفیت داخلی کشور.»
همچنین «جیمز زنگ»، مدیر بازاریابی لوکانو، اظهارات زیر را در مراسم رونمایی بیان کرد:
«لوکانو برند خاصی است که بهطور ویژه برای ایران تأسیس شده و استاندارد اروپایی دارد و با بهرهگیری از آخرین فناوریهای مدرن، ایمنی و کیفیت را به بالاترین سطح رسانده است. این خودرو از مفهوم طراحی و پلتفرم لندروور بهره برده و تجربهای منحصربهفرد از رانندگی آفرود را به ارمغان میآورد. لوکانو پلی بین زندگی شهری و پرشتاب و طبیعت بکر است و اکنون در ۸۰ بازار جهان با ۷۰ هزار طرفدار حضور دارد.»
به گفته «امیر غفارپور»، معاون فروش لوکانو، ۳ مدل از محصولات این برند به بازار ایران عرضه خواهند شد. نخستین محصول این برند Lucano L7 است. پسازآن نیز خودروهای Lucano L8 و Lucano L5 به بازار عرضه میشوند. گروه ماموت تصمیم دارد در ۵ ماه باقیمانده از سال ۱۴۰۳، ۶ هزار دستگاه از خودروهای لوکانو را تولید کند. همچنین ۵۰ نمایندگی این برند در سراسر کشور تجهیز میشوند تا آماده خدمترسانی به مالکان باشند. خودروهای لوکانو در ایران رقیبی جدی برای محصولات فونیکس مدیرانخودرو خواهند بود.