آئودی R8 احیا می‌شود، بازگشت سوپراسپرت آلمانی با موتور هیبریدی لامبورگینی

تولید نسل دوم آئودی R8 به‌دلیل قوانین محدودکننده آلایندگی و صدا، مدتی پیش به پایان رسید. گزارش‌های جدید حاکی از احیای این خودرو در قالب نسل سوم هستند. نسل سوم آئودی R8 ابرخودرو پلاگین هیبریدی شناخته خواهد شد. این خودرو مشخصات فنی مشابهی با لامبورگینی تمراریو خواهد داشت.

در نسل دوم آئودی آر۸، از پیشرانه‌ V10‌ استفاده شده بود. در نسل سوم این خودرو از موتور V8 با توربوشارژرهای دوقلو و موتور الکتریکی استفاده می‌شود. این پیشرانه هم‌اکنون روی لامبورگینی تمراریو نصب شده و حدود ۱۰۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

آئودی مشغول توسعه نسل سوم R8 است. انتظار داریم این خودرو اواخر ۲۰۲۷ معرفی شود. همان‌طور که اندکی پیش اشاره کردیم، پیشرانه و شاسی این خودرو با لامبورگینی تمراریو مشترک است.

نگاهی کوتاه به آئودی R8

نسل اول و دوم آئودی آر۸ بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۴ تولید شدند. طی ۱۸ سال تولید نسل اول و دوم، این خودرو درمجموع ۴۵ هزار و ۹۴۹ دستگاه فروخت. نسل اول آئودی R8 از نظر فنی با لامبورگینی گالاردو و نسل دوم آن با لامبورگینی هوراکان مشابهت داشتند. هر ۲ نسل با پیشرانه‌های V10‌ تنفس طبیعی تولید می‌شوند. نسل سوم نیز این سنت را ادامه خواهد داد و مشخصات فنی مشابهی با لامبورگینی تمراریو خواهد داشت.

ابتدا آئودی تصمیم داشت نسل سوم سوپراسپرت آر۸ را با پیشرانه تمام‌الکتریکی بسازد اما خوشبختانه از این تصمیم منصرف شده است. براساس گزارش خبرگزاری اتوکار بریتانیا، نسل سوم براساس شاسی آلومینیومی لامبورگینی تمراریو در‌حال توسعه است و از موتور پلاگین هیبریدی استفاده می‌کند.

موتور لامبورگینی تمراریو از نوع چهارلیتری V8 با توربوشارژر دوقلو است که ۳ موتور الکتریکی آن را حمایت می‌کنند. این پیشرانه‌ها در کنار یکدیگر ۹۰۷ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند اما با تغییر تنظیمات، می‌توان حداکثر توان را به ۱۰۰۰ اسب‌بخار افزایش داد. نسل سوم آئودی R8 خودرو اسپرت برای مصارف روزمره خواهد بود؛ بنابراین رقبایی همچون پورشه ۹۱۱ و مرسدس AMG GT انتظار آن را می‌کشند.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها