در مصاحبهای با نیت فاکس و جیسون کونل، کارگردانهای Ghost of Yotei، این دو اظهار کردند که از شباهتهای Assassin’s Creed Shadows در مکان و ویژگیهای بازی ناراحت نیستند.
برخلاف عناوینی که فقط روی نقشه از یک نشانه به نشانه دیگر میروید، در این بازی باید برخی از دشمنان را مورد بازجویی قرار دهید تا اطلاعاتی درباره محل اختفای گروه Yotei Six به دست آورید. این اثر یک داستان انتقامجویانه دارد و شما باید از نزدیک با شخصیتها درگیر شوید. Assassin’s Creed Shadows نیز ویژگی مشابهی دارد که نیازمند تحقیق و بررسی است و خبری از تجربه مأموریت به مأموریت نیست.
فاکس اظهار داشت:
ما طرفداران بزرگ ژاپن فئودالی و بازیهای جهانباز هستیم و دیدن یک عنوان دیگر با این مضمون در بازار، به عنوان یک گیمر، هیجانانگیز است! ما اثری را میسازیم که خودمان دوست داریم بازی کنیم و دیدن بازیهای مشابه عالی است.
عنوان ما، خاص خودمان است. ویژگیهایی دارد که برای ما ارزشمند هستند. داستان انتقام ما یک نمونه کلاسیک در سینمای سامورایی بوده و تنها اولین قدم در داستان بلند آتسو است؛ از یک گرگ تنها و شکسته تا تشکیل یک گله گرگ… او تغییر میکند… نمیخواهیم جزئیات داستان را لو دهیم اما میتوانم به شما بگویم که انتقامجویی او شروع ماجرا است؛ قطعاً همه چیز نیست اما شروع فوقالعادهای خواهد بود.
کونل در ادامه صحبتهای فاکس گفت:
به عنوان سازندهها، این چیزی است که با آن روبرو میشوید. ما طرفداران پر و پا قرص این چیزها هستیم. وقتی رسانههای دیگر، چه بازی، فیلم یا سریال، منتشر میشوند، خوشحال میشویم که وجود دارند چون این عناوین کل رسانه را به جلو میبرند.