نیسان روش جالبی برای جلب نظر مشتریان جدید خودروهای برقی دارد

در سال‌های اخیر فضای داخلی اکثر خودروها پر از صفحه نمایش شده است. این مسئله نحوه تعامل رانندگان با خودرو و محیط اطراف را به‌طور کامل تغییر می‌دهد. با این وجود، نیسان روش جالبی برای جلب نظر مشتریان جدید خودروهای برقی دارد.

این تغییر به ویژه در مدل‌هایی مانند پورشه کاین الکتریک جدید که تقریباً همه چیز آن از طریق یک نمایشگر کنترل می‌شود، کاملاً مشهود است. نیسان لیف برقی جدید هم یک نمایشگر بزرگ دارد، اما به لطف ارگونومی، کنترل‌ها و طراحی داخلی شبیه به خودروهای درون‌سوز سنتی، رویکردی کاملاً متفاوت را نسبت به سایر خودروسازان در پیش گرفته است.

«کریستین اسپنسر»، یکی از مدیران ارشد نیسان، دلیل این رویکرد را توضیح می‌دهد: «هفتاد و پنج درصد از مشتریان لیف پیش از آن یک خودروی برقی نداشته‌اند. ما می‌خواستیم این مدل حس و حالی آشنا را به آن‌ها القا کند؛ موضوعی که به محض ورود به کابین لیف واضح و آشکار است.»

حضور دکمه‌های فیزیکی برای جلب توجه مشتریان خودروهای برقی

به‌جای اینکه اکثر کنترل‌ها به صفحه نمایش لمسی منتقل شوند، فضای داخلی لیف کاملاً سرراست طراحی شده است. دکمه استارت و اهرم راهنما همان جایی هستند که هر کسی انتظارش را دارد و انتخابگر وضعیت دنده مانند آرمادا روی داشبورد قرار گرفته است.

اسپنسر توضیح داده که تیم طراحی لیف به رویکرد رقبا نسبت به دکمه‌ها یا صفحه نمایش توجهی نداشته است: «ما فقط روی خودروهای درون‌سوز که مشتریان بالقوه لیف پیش از آن در اختیار داشته‌اند توجه کردیم. آیا این افراد می‌توانند بدون سردرگمی خودرو را روشن کنند؟ یا اهرم راهنما را به راحتی پیدا کنند؟»

رویکرد متفاوت نسبت به آریا

بااین‌حال، این طراحی در تضاد کامل با آریا برقی قرار دارد که در آن مواردی مانند کنترل تهویه توسط نمایشگر کنترل می‌شوند. در لیف، دکمه‌های کنترل تهویه در بالای داشبورد و زیر صفحه نمایش قرار دارند. دکمه‌های کنترل فیزیکی هم در جای خود باقی مانده‌اند و نیازی به جستجو در منوها برای پیدا کردن تنظیمات اولیه نیست.

اسپنسر افزود: «این موارد در برخی خودروها تازگی دارد، اما ما از این فرصت برای در دسترس قرار دادن همه چیز استفاده کردیم.» این طرز تفکر در سراسر کابین مشهود است: طراحی فضای داخلی کاملاً ساده و درعین‌حال باکیفیت، سرراست، تازه و جذاب است.

در دورانی که بسیاری از خودروسازان کنترل‌های فیزیکی را به نفع صفحات نمایش و کنترل‌های حرکتی کنار می‌گذارند، نیسان معتقد است که نرمال بودن حداقل در مدل‌های با حجم تولید بالا کار عاقلانه‌ای است. سه چهارم خریداران لیف برای اولین بار یک خودروی برقی می‌خرند. از این رو برای نیسان، ایجاد حال‌وهوای شبیه به خودروهای سنتی یک مزیت تبلیغاتی بزرگ محسوب می‌شود.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها