مازراتی به دنبال برنامه جدیدی برای برندسازی مجدد خود است

افت فروش برند مازراتی در سال‌های اخیر، باعث شده وضعیت این برند روزبه‌روز بدتر شود. اکنون «ژان فیلیپ ایمپاراتو»، مدیر عملیاتی استلانتیس در اروپا، از برنامه جدیدی برای برندسازی مجدد مازراتی خبر داده است. به گفته او، کارهای زیادی هست که باید انجام شود.

مازراتی درحال‌حاضر با هدایت مدیری فرانسوی به نام «سانتو فیسیلی» قرار دارد. این مدیر فرانسوی سرگرم مذاکره با وزارت صنعت ایتالیا است تا برنامه‌های جدیدی اجرا کند.

فروش مازراتی سال ۲۰۲۴ میلادی کمتر از ۱۰ هزار دستگاه بود. این اعداد حکایت از بحرانی عمیق در برند ایتالیایی دارند. همچنین بسیاری از مدل‌های محبوب این خودروسازی اخیراً بازنشسته شده‌اند. توسعه مدل‌های جدید نیز به صرف بودجه قابل‌توجهی نیاز دارد؛ برای مثال معرفی و تولید نسل جدید مازراتی کواتروپورته که قرار بود سال ۲۰۲۵ به بازار بیاید، به زمان نامشخصی موکول شده است.

مازراتی سال ۲۰۲۵ فقط یک خودرو خواهد داشت

تنها مدل مازراتی در سال ۲۰۲۵، مدل MC20‌ فولگوره خواهد بود. این خودرو کوپه اسپرت با قوای فنی کاملاً الکتریکی به بازار خواهد آمد. البته هنوز هیچ تیزر یا تصویر تبلیغاتی از این خودرو منتشر نشده است. قرار بود نسل جدید مازراتی گیبلی و لوانته نیز سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه شوند اما در‌حال‌حاضر اثری از آنها نیست.

ایمپاراتو، مدیر عملیاتی استلانتیس در ایتالیا، اعتقاد دارد برندهای زیرمجموعه او باید به فکر شروع جدید باشند. فیات ۵۰۰ هیبریدی نخستین گزینه او برای احیای برند قدیمی خودروسازی ایتالیا خواهد بود. به گفته او، تولید خودروهای جدید همراه تغییر نسل و فناوری آنها انجام خواهد شد. کسب‌وکارها نیز تداوم خواهند یافت.

البته اتحادیه‌های کارگری درباره هدف اصلی استلانتیس سردرگم‌اند. هنوز مشخص نیست چه میزان سرمایه‌گذاری برای تولیدات جدید انجام شده و برنامه‌ تولیدات جدید چیست. «روکو پالومبلا»، دبیرکل اتحادیه کارگری در ایتالیا، اقدامات استلانتیس برای تداوم کسب‌وکارهایش در این کشور را ناکافی دانسته است.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها