شرکت Ubisoft میگوید خریدهای درونبرنامهای تجربه بازی را لذتبخشتر میکنند، اما بسیاری از بازیکنان آن را نشانهای از طمع و فریبکاری میدانند.
بهنظر میرسد Ubisoft، سازنده بازیهای Rainbow Six و Assassin’s Creed، اعتقاد دارد که پرداختهای درون برنامهای، باعث لذت بیشتر بازیکنان میشود. این شرکت در تازهترین گزارش مالی سالانهاش به سرمایهگذاران گفته است که درآمدزایی «درون بازیهای پرمیوم باعث میشود تجربه بازیکن لذتبخشتر شود». Ubisoft تأکید دارد که «این همیشه اختیاری است»، اما میگوید بازیکنان دوست دارند برای «شخصیسازی آواتارها یا پیشرفت سریعتر» هزینه کنند.
خوشحالکننده است که Ubisoft این موضوع را به سرمایهگذارانش اطلاع داده، اما شاید بهتر باشد ابتدا به بازیکنانش این نکته را گوشزد کند جوامع بازیهای آنلاین پر از ارواح خشمگینی هستند که تنها برای مجازات ما بهخاطر خریدهای درونبرنامهایشان هنوز روی زمین سرگردانند، و از نظر آنها، Ubisoft یکی از مقصران اصلی این ماجراست. در یک بحث تندوتیز در ردیت با بیش از ۲۰۰۰ رأی مثبت آمده است:
واقعاً برایم عجیب بنظر میآید که Ubisoft در تمام بازیهای AAA خودش، سیستمهای افتضاح خرید درونبرنامهای را جا داده است. تقریباً هر بازی بزرگی که در ده سال گذشته منتشر کردهاند، به یک ترکیب ترسناک و منزجرکنندهای از طمع، اسکناس و دستگاه فتوکپی تبدیل شده.
کاربری در صفحه گفتوگوهای Steam برای بازی Assassin’s Creed Shadows مینویسد:
چقدر خریدهای درونبرنامهای در بازی زیادند؟ واقعاً نمیتوانم شرکتهایی رو تحمل کنم که اینقدر محتوای خریدنی توی بازی قرار میدهند.
این شرکت در گزارش مالیاش میگوید:
با رشد قابل توجه کسبوکار دیجیتال خود در سالهای اخیر، یوبیسافت توانسته مدل اقتصادیاش را با موفقیت دگرگون کند.
این شرکت همچنین خودش را مسئول میداند. Ubisoft اعلام کرده که «یک کارگروه ویژه برای بررسی سیستمهای درآمدزایی و خطرات مربوطه تشکیل داده است»، با هدف درک بهتر موضوعات پیرامون درآمدزایی، بهویژه با شناسایی روشهایی که ممکن است دستکاریشده یا غیرشفاف تلقی شوند. با این حال، Ubisoft ادامه میدهد:
با توجه به پیچیدگی، حساسیت و ماهیت راهبردی این موضوع، گروه تصمیم گرفته جزئیات بیشتری از دستورالعملها، رویهها و توصیههای یادشده ارائه ندهد.