برندی جدید به نام نیلو (Nilu) تازهترین عضو باشگاه ابرخودروها است. این شرکت توسط «ساشا سلیپانوف» طراح سابق کونیگزگ و بوگاتی تاسیس شده است. نخستین خودرو این شرکت نیز با نام برند آن یعنی نیلو شناخته میشود. این خودرو به جای استفاده از فناوریهای جدید همچون توربوشارژر یا موتورهای برقی، از رویکرد سنتی موتورهای حجیم تنفس طبیعی استفاده میکند. قدرت سوپراسپرت نیلو توسط موتور V12 تنفس طبیعی تامین میشود و سیستم انتقال قدرت آن نیز گیربکس دستی است.
مشخصات فنی سوپراسپرت نیلو
با وجود رویکرد سنتی در بخش فنی، سوپراسپرت نیلو به هیچ عنوان ظاهر قدیمی ندارد. این خودرو از شاسی یکپارچه فیبرکربن لولههای آلیاژ آلومینیوم بهره میبرد. طراحی این خودرو توسط شرکت هارتلی موتورز در نیوزلند انجام شده است.
برای افزایش دقت در طراحی موتور و اگزوزها، پیشرانه در ابتدا با پرینتر سه بعدی تولید شده است. به گفته «جانی لیبرمن» روزنامهنگار خودرویی، این پیشرانه ساز و کاری همچون موتور شاتلهای فضایی دارد. هنوز اعداد و ارقام خروجی این موتور اعلام نشده است اما نیلو میگوید که این موتور V12 بیش از ۱۰۰۰ اسببخار قدرت خواهد داشت.
جعبه دنده هفت سرعته دستی از برند CIMA، وظیفه انتقال قدرت را در سوپراسپرت نیلو برعهده دارد. دسته دنده نیز از مکانزیم قفلی استفاده میکند تا اطمینان حاصل شود که خودرو به صورت ناخواسته در وضعیت دنده عقب قرار نمیگیرد. این ویژگی نخستین بار در لامبورگینی کونتاش مورد استفاده قرار گرفته بود.
کابین آنالوگ با تنظیمات دستی
برخلاف بسیاری از ابرخودروهای امروزی، در کابین خودرو نیلو اثری از دکمههای رنگارنگ و مختلف نیست. هیچ دکمهای روی فرمان نصب نشده است و هیچ حالت رانندگی در این خودرو وجود ندارد. تنها صفحه نمایش موجود در این خودرو، دوربین دید عقب است که با آینه خودرو ادغام شده است. صندلیها ثابت هستند و برای تنظیم جایگاه خود باید پدالها، پشتی سر و آینهها را به صورت دستی تنظیم کنید. سوپراسپرت نیلو به معنای واقعی، تجربه عصر آنالوگ را برای کاربران فراهم میآورد.
شرکت نیلو میگوید که ۱۵ دستگاه از این ابرخودرو را خواهد ساخت. با این حال هنوز مشخص نیست که این خودروها برای حرکت در جاده قانونی هستند یا خیر. به نظر میرسد که این ۱۵ دستگاه، تنها خودروهای مسابقهای هستند و ۵۴ دستگاه خودرو خیابانی از این مدل ساخته خواهد شد. اولین دسته از نمونههای اولیه و خودروهای مشتریان قبل از انتقال تولید به خارج از ایالات متحده در ایروین، کالیفرنیا مونتاژ خواهند شد.