طبق گفتهی رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، فیل اسپنسر، این شرکت پیشنهاد انتشار Destiny 1 را دریافت و سپس رد کرد.
بازی Destiny از شرکت Bungie، که در حال حاضر متعلق به سونی است، میتوانست مسیر بسیار متفاوتی داشته باشد. Destiny یکی از محبوبترین MMORPGهای زمان خود و یک موفقیت تجاری بود. هماکنون Destiny 2 در بهترین وضعیت خود نیست، اما نسخه اصلی یک موفقیت بزرگ بود.
فیل اسپنسر (Phil Spencer) در ادامه پیرامون بازیهای دیگری که ایکس باکس از آنها صرف نظر کرده بود، اظهار نظر کرد. برخی از آنها در نهایت به موفقیتهای بزرگی تبدیل شدند، بنابراین با نگاه به گذشته، تصمیمات مایکروسافت همگی درست به نظر نمیرسند. از جمله این آثار میتوان به Guitar Hero ،Genshin Impact و حتی GTA 3 اشاره کرد.
همچنین، به مایکروسافت پیشنهاد شد که یک IP مارول را منتشر کند، بنابراین Spider-Man میتوانست در واقعیت جایگزین یکی دیگر از انحصاریهای ایکس باکس باشد. شاید این ترکیب قدرتمند حتی میتوانست کمبودهای Xbox One را جبران کند. اسپنر در ادامه افزود:
من طرفدار پشیمانی نیستم، شاید این یک عیب من باشد. اما من از بسیاری از بازیها گذشتم.
اگر ایکس باکس Destiny را منتشر میکرد، احتمالاً در نهایت Bungie نیز تحت مالیک آنها در میآمد.
رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت میگوید که آنها این معامله را کنار گذاشته و روی Activision تمرکز کردند و در نهایت آن را خریدند. اگر به صورت بلندمدت به آن فکر کنیم، تصمیم کنار گذاشتن Bungie و تمرکز روی Activision تا حدودی هوشمندانه بود.
در حالی که Destiny همچنان طرفداران زیادی دارد، اما به محبوبیت Call of Duty نزدیک هم نمیشود. در نهایت، برخی از تصمیمات اسپنسر به پشیمانی تبدیل شدهاند، در حالی که برخی دیگر برای شرکت عالی بودند.
با توجه به اینکه بزرگترین بخش درآمد مایکروسافت در سال ۲۰۲۴ از طریق Activision Blizzard حاصل شده، این انتخاب هوشمندانهای بود. با این حال، ایکس باکس ممکن است نیازی به تمرکز زیاد روی خریدها نداشته باشد اگر مانند سونی قراردادهای انحصاری قوی با ناشران مستقل امضا کند.