ام جی با پیکاپ U9 به جنگ فورد رنجر و تویوتا هایلوکس می‌رود

شرکت ام جی با عرضه پیکاپ U9 برای اولین بار وارد بازار رقابتی پیکاپ‌های اندازه متوسط در استرالیا می‌شود. این مدل که براساس مکسوس/ترون ۹ چینی ساخته شده، شباهت‌های زیادی به برادر بزرگ‌ترش دارد، اما از جزئیات خاص خودش هم برخوردار است.

از نظر ظاهری، ام جی U9 اشتراکات زیادی با ترون ۹ دارد، اما چند تغییر قابل‌توجه هم در آن به چشم می‌خورد. جلوپنجره بزرگ تغییر شکل پیدا کرده و دارای تزئینات کرومی بیشتر و نشان MG در مرکز است. سپر بازطراحی‌شده در جلو و درب عقب برقی با یک پله جمع‌شونده برای دسترسی آسان‌تر، از دیگر تغییرات این مدل هستند.

ویژگی جالب دیگر، سیستم MG Smart Hatch است که فضای بار را از طریق یک درب میانی تاشو و یک پنجره عقب کشویی گسترش می‌دهد. البته این قابلیت فقط به‌عنوان آپشن برای تیپ پرچمدار اکسپلور پرو قابل سفارش است.

در داخل کابین، یک انتخابگر دنده مخصوص MG الهام‌گرفته از اهرم‌های خلبانی قرار دارد. بقیه فضای داخلی ازجمله کابین دیجیتال با نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچی دوگانه، مشابه ترون ۹ است. نسخه اکسپلور پرو از صندلی‌های جلو دارای گرمکن و تهویه و ماساژور، صندلی‌های عقب دارای گرمکن، سیستم صوتی JBL با هشت بلندگو، سقف شیشه‌ای پانوراما و تودوزی چرمی با سقف جیر بهره می‌برد.

مشخصات فنی ام جی U9

ام جی U9 به تعلیق عقب چنداتصالی مستقل مجهز است که سواری راحت و بهبود هندلینگ بدون کاهش ظرفیت حمل بار را ارائه می‌دهد.

زیر کاپوت موتور ۲.۵ لیتری چهارسیلندر توربودیزل ساخت گروه سایک قرار دارد که قدرت ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر تولید می‌کند.

این پیکاپ به جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک ZF و سیستم چهارچرخ محرک بورگ‌وارنر مجهز است. مشتریان می‌توانند دیفرانسیل قفل‌شونده با کنترل الکترونیکی را برای هر دو محور سفارش دهند. این مدل دارای ظرفیت یدک‌کشی ۳۵۰۰ کیلوگرم و ظرفیت حمل بار بین ۷۷۰ تا ۸۷۰ کیلوگرم است.

ام جی U9 دارای طول ۵.۵ متر، عرض ۲.۲۶ متر، ارتفاع ۱.۸۷ متر و فاصله محوری ۳.۳ متر است. بنابراین طول آن ۱۳ سانتی‌متر بیشتر از فورد رنجر و فاصله بین محورهای آن ۳ سانتی‌متر بیشتر از رقیب آمریکایی است.  

تحویل پیکاپ U9 به مشتریان استرالیایی از اواخر سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد. قیمت مدل پایه اکسپلور ۳۴,۹۰۰ دلار و قیمت نسخه پرچمدار اکسپلور پرو ۴۰,۲۰۰ دلار است. این پیکاپ فقط کمی گران‌تر از ترون ۹ است که از تعلیق عقب چنداتصالی و سیستم درب عقب جذاب بهره نمی‌برد.

ام جی قصد دارد با پیکاپ U9 به رقابت فورد رنجر و تویوتا هایلوکس برود. از سایر رقبای پرقدرت در این بخش از بازار می‌توان به ایسوزو D-Max، مزدا BT-50، فولکس واگن آماروک، کیا تاسمان، میتسوبیشی L200، نیسان ناوارا، بی وای دی شارک ۶ و گریت وال موتورز کنون آلفا اشاره کرد.

به‌زودی شاهد عرضه پیکاپ هیبریدی فولکس واگن آماروک براساس مکسوس/ترون ۹ در کارخانه جنرال پاچکو در آرژانتین برای بازارهای آمریکای جنوبی خواهیم بود.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها